Oferta
dla rodziców
Konsultacja
1h konsultacja online
200 PLN
Webinary i E-booki
Dostępne w zakładce SKLEP
69-149 PLN
Oferta
dla przedszkoli
OBSERWACJA – co dostajesz:
- wizytę w placówce, podczas której koncentruję się na obserwacji tzw. życia przedszkola/żłobka ( zachowania i interakcje dzieci ze sobą oraz nauczycielami oraz reakcje na to co się dzieje w otoczeniu) – pozwala to zobaczyć bieżące trudności i wyzwania, z którymi borykają się dzieci i kadra oraz daje możliwość przekazania adekwatnych wskazówek (w rozmowie 1:1 z nauczycielem) co można wprowadzić, z czego zrezygnować, jak reagować aby codzienność funkcjonowania była łatwiejsza oraz żeby kształtować w dzieciach wspierające wzorce zachowań przy jednoczesnym dbaniu o ich potrzeby
- wskazówki dotyczące organizacji przestrzeni oraz planu dnia w placówce tak, aby wspierały one potrzeby dzieci
- informacje dotyczące wyzwań rozwojowych u poszczególnych dzieci i sposoby ich zaopiekowania – zarówno w placówce jak i w domu (informacje dla rodziców)
200 PLN
Więcej szczegółów
Gryzienie, bicie, krzyk, rzucanie przedmiotami oraz inne formy agresji, dziecko, które „nie słucha”, dziecko w ciągłym ruchu, dziecko, które nie przestrzega zasad mimo, że je zna, dziecko, które nie chce uczestniczyć w zajęciach, dziecko, które dużo płacze – wyzwań w tzw. codzienności placówki nie brakuje. Bywa, że nasze metody nie skutkują i pojawia się frustracja, bywa, że uciekamy się do metod, które wiemy, że nie są dobre (kara/nagroda) ale brakuje nam pomysłów co można zrobić inaczej, bywa, że odpuszczamy i wracamy wykończeni po dniu pracy. Nie musi tak być! Czasem trudno dostrzec coś będąc w środku – ktoś z zewnątrz pomaga nam zobaczyć wzorce, schematy, rutyny, które mogą przeszkadzać i pomaga wprowadzić nowe sposoby opiekowania tych samych wyzwań. Jeżeli dobrze zaopiekujemy potrzeby dzieci, adekwatnie postawimy granice, dodamy do tego konsekwencję, dobry humor, kreatywność i miłość okaże się, że życie z dziećmi nie musi polegać tylko na gaszeniu pożarów i mówieniu „NIE WOLNO” 😉
WARSZTAT SAMOREGULACJA – co dostajesz:
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców podczas, którego poznasz neurobiologiczne mechanizmy stresu dzieci w wieku przedszkolnym (jego manifestacja to tzw. niegrzeczne/trudne zachowanie dziecka) oraz dostaniesz narzędzia do pracy ze stresem
- wskazówki dotyczące organizacji przestrzeni oraz planu dnia w przedszkolu tak, aby wspierały one samoregulację u dzieci
- ankieta dla rodziców zapisujących dziecko do przedszkola, która bada tzw. stresory dziecka, co pomaga nauczycielowi dbać o regulację dziecka w placówce już od pierwszego dnia
- certyfikat „Wyregulowane przedszkolaki”, który jest potwierdzeniem, że kadra jest przeszkolona z metody samoregulacji, co oznacza, że przedszkole dba nie tylko o rozwój poznawczy dzieci ale również o ich dobrostan psychiczny
zapytaj o cenę
Więcej szczegółów
Zadowolona ze swojej pracy, spokojna i kompetentna kadra w przedszkolu to jego filar. Często jednak codzienność życia przedszkolnego powoduje, że spokój ulatuje jeszcze przed drugim śniadaniem a stres, napięcie i zdenerwowanie przejmują stery. Dzięki świadomości tego jak funkcjonuje mózg przedszkolaka i narzędziom, które wspierają ich samoregulację w prosty i skuteczny sposób można obniżyć napięcie, dziecka i swoje. Widoczne jest to w dłuższym skupieniu dzieci, większej chęci do współpracy, mniejszej ilości zachowań agresywnych. Więcej spokoju każdego dnia to bardziej zadowolony nauczyciel, który mniej myśli o zmianie. Inwestując w ten warsztat dbasz o stałość swoich nauczycieli a także o ich dobrą energię, poczucie mocy i sprawczości w pracy każdego dnia.
WARSZTAT NVC – co dostajesz:
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców o komunikacji z dziećmi w nurcie Porozumienia bez Przemocy (NVC)
- praktyczne wskazówki i przykłady co mówić a czego nie mówić w komunikacji z małymi dziećmi aby nasze słowa były usłyszane a jednocześnie żeby wspierały poczucie wartości u dziecka
- nauczysz się jak komunikować granice w sposób nieprzemocowy (bez kar/nagród, gróźb, szantażu, zawstydzania itp.)
- materiały do samodzielnej pracy
- dyplom ukończenia szkolenia dla przedszkola
zapytaj o cenę
Więcej szczegółów
Aby realizować cele i zadania w przedszkolu, w tym te wychowawcze, musimy się komunikować, zarówno między dorosłymi jak i dziećmi. Słowa mogą budować albo burzyć mury. To od nas zależy jak wygląda nasza komunikacja – mamy wpływ na słowa, które wypowiadamy. Komunikacja z małym dzieckiem to wyzwanie – jego niedojrzały mózg potrzebuje często szczególnej komunikacji, aby była ona przez niego zarejestrowana i dawała efekt, którego my, dorośli oczekujemy. To co słyszymy może nas albo zachęcać do współpracy, pokazywać jak poruszać się w świecie, uczyć skupienia na swoich emocjach i potrzebach oraz szacunku do innego człowieka albo może nas wycofywać, skłaniać do obrony lub agresji. Używanie dobrych wzorców komunikacyjnych bardzo ułatwia funkcjonowanie w codzienności z małymi dziećmi oraz sprawia, że doświadczamy mniejszej frustracji i poczucia bezsilności.
WARSZTAT ROZWOJOWA PIGUŁKA – co dostajesz
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców o rozwoju dzieci 0-7lat, na którym dowiesz się jak rozwój mózgu dziecka manifestuje się w jego zachowaniu – czyli co robią i mówią dzieci na poszczególnych etapach rozwoju, jakie za tym stoją potrzeby i co zrobić aby zaopiekować te potrzeby w sposób adptacyjny dla siebie i dziecka
- praktyczne wskazówki jak reagować wspierająco na wiele różnych, trudnych rozwojowo zachowań dzieci a tym samym mieć więcej spokoju na co dzień
- dyplom ukończenia szkolenia dla przedszkola
zapytaj o cenę
Więcej szczegółów
W pierwszych 6 latach życia dziecka w jego mózgu powstaje 90-95% połączeń nerwowych. Tak duża dynamika powoduje, że ten okres jest szczególnie bogaty w różne, tzw. zadania rozwojowe, które mózg dziecka musi sobie wypracować i zintegrować. Dla nas dorosłych manifestacja tych zadań bywa trudna, np. tzw. bunt czy kryzys dwulatka to jedno z zadań rozwojowych właśnie. Przemądrzały ton, kłamstewka, trudność w trzymaniu się zasad lub ciągłe wymyślanie własnych, pokazywanie sobie pup czy mówienie na wszystko „kupa” to tylko kolejne przejawy potrzeb rozwijającego się mózgu. Jeżeli poznamy te zachowania i stojące za nimi potrzeby rozwojowe oraz dowiemy się jak adekwatnie możemy te potrzeby wypełniać aby wspierać dziecko a przy tym nie tracić cierpliwości i spokoju – łatwiej będzie nam się funkcjonowało w codzienności przedszkolnej.
WARSZTAT ZŁOŚĆ MAŁEGO DZIECKA – co dostajesz
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców o złości małych dzieci – neurobiologiczne aspekty złości – jak pracować ze złością przedszkolaka aby działać wspierająco dla niego i siebie
- praktyczne wskazówki jak reagować na złość, co pomaga a co przeszkadza wrócić dzieciom do stanu spokoju, jak uznawać emocje i stawiać granice, jak dbać o swój spokój, jak uczyć dzieci adaptacyjnych sposobów wyrażania złości, jak rozwiązywać dziecięce konflikty, czy są sposoby aby w rzeczywistości przedszkolnej złości było mniej
- dyplom ukończenia szkolenia dla przedszkola
zapytaj o cenę
Więcej szczegółów
Małymi dziećmi zazwyczaj rządzą duże emocje. Dzieje się tak z uwagi na niedojrzałość struktur mózgu. Nam dorosłym również trudno utrzymać spokój kiedy dziecko jest w złości – a jeśli jest to wiele dzieci i sytuacje powtarzają się wiele razy w ciągu dnia przedszkolnego? Można czuć się zwyczajnie zmęczonym i sfrustrowanym. Można chcieć sięgnąć po kary. Okazuje się jednak, że nie trzeba – nowoczesne technologie, które pozwalają na neuro-obrazowanie mózgu przychodzą nam z pomocą – nowa wiedza pozwala skutecznie reagować na złość dzieci – czyli pomagać ich układom nerwowym wracać do równowagi przy jednoczesnym wspieraniu ich w nauce adaptacyjnych strategii wyrażania złości. Potrafimy też zadbać o otoczenie aby również ono budowało spokój. Takie działanie wpływa stabilizująco na mózgi dzieci a więc zmniejsza intensyfikację występowania momentów złości w przyszłości – działa więc skuteczniej i trwalej niż kara. A przy tym wspiera prawidłowe budowanie wzorców, empatię, poczucie wartości u dzieciaków.
WARSZTAT GRANICE W WYCHOWANIU DZIECKA – co dostajesz
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców o tym czym są granice w wychowaniu małego dziecka, co dają dzieciom i dorosłym granice, jakie są rodzaje granic – za co odpowiada nauczyciel – za co rodzic, jak radzić sobie w przypadku konfliktu granic dom-placówka,
- jak dzieci wyrażają granice, jak reagować na frustrację związaną z egzekwowaniem granic, jak uczyć dzieci w grupie dbania o własne granice i uznawania granic innych, jak dbać o swoje granice w grupie
- jakie są narzędzia wyrażania granic bez kar i nagród
- dyplom ukończenia szkolenia dla przedszkola
Więcej szczegółów
Dziecko, które ma częstą i silną frustrację kiedy mówisz mu „nie” albo dziecko, które „nie słucha” – mówisz, prosisz kilka razy bez efektu – to przykłady kłopotu z granicami. Dorosły, który zgadza się na rzeczy, których nie lubi chcąc zaspokoić potrzeby dziecka lub dorosły, który reaguje nadmiernie wybuchowo – to przykłady kłopotu z granicami. Jasne komunikowanie swoich granic przy jednoczesnym uznaniu emocji i potrzeb dziecka to nie lada wyzwanie. Kiedyś jako narzędzie służyły kary i nagrody – dziś kiedy chcemy posługiwać się systemem rozmowy i tłumaczenia często czujemy się zagubieni – jak to zrobić aby umyło ręce, ubrało się, nie popychało kolegi, zrobiło coś na co nie ma ochoty bo takie są wymogi planu dnia/grupy – jak komunikować granice dbając o relację z dzieckiem.
zapytaj o cenę
WARSZTAT WYSOKO WRAŻLIWE DZIECKO – co dostajesz
- 3h warsztat dla nauczycieli i rodziców o Dzieciach Wysoko Wrażliwych, czyli o szczególnym uwarunkowaniu biologicznym, które może być szczególnie trudne do opieki w grupie przedszkolnej
- jak rozpoznać, że dziecko jest WWD oraz praktyczne wskazówki jak reagować wspierająco na wiele różnych, trudnych sytuacji, których doświadczają dzieci WWD w przedszkolu
- dyplom ukończenia szkolenia dla przedszkola
zapytaj o cenę
Więcej szczegółów
Według badań 15-20% to osoby wysoko wrażliwe. Cecha wysokiej wrażliwości oznacza szczególne funkcjonowanie układu nerwowego człowieka, a co za tym idzie jego niestandardowe, „inne” reakcje na wiele różnych codziennych sytuacji. Takie dzieci często mają o wiele węższe okno spokojnego funkcjonowania, szybko ulegają przebodźcowaniu, ich reakcje są natomiast bardzo mocne wręcz skrajne. Dobrze wiedzieć czy mamy takie dzieci w przedszkolu i co zrobić aby zapewnić im i sobie spokojne funkcjonowanie na co dzień.
Adres
Navigate to Success
NIP 955 213 53 52
Powstania Śląskiego 39a/7
81-462 Gdynia
2022 - 2024 | agnieszkastachurska.pl | Regulamin | Polityka Pyrwatności